سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت و بهینه سازی سایت

راه های تقویت فن بیان و سخنوری

راه های تقویت فن بیان و سخنوری امروزه که نحوه ارتباطات و جذب مشتری در راس هر کسب و کار و موقعیت اجتماعی قرار گرفته است، فن بیان و سخنوری اولین موضوعی شده که برای حضور در جامعه باید آن را فرا بگیریم.

اگر بخواهیم وارد کسب و کاری بشیم باید بتوانیم محصولات و خدمات خود را به مشتری های خود بفروشیم و برای این کار می بایست توانایی قانع کردن آن ها را داشته باشیم و جوری با مشتریان خود صحبت کنیم که مشتریان جذب صحبت ها و توضیحات ما شوند.
فن بیان و سخنوری نه تنها در بازار کار و محیط اجتماعی مورد اهمیت است بلکه در زندگی روزمره ما برای برقراری ارتباط با اطرافیان نیز مورد اهمیت است.

 

تکنیک های ساده تقویت فن بیان و سخنوری

  • شمرده شمرده صحبت کنید

وقتی در جمعی صحبت می کنید اینکه بتوانید کلماتتان را به صورت واضح بیان کنید تا قابل فهم باشد بدانید که این موضوع باعث موفقیت شماست، چرا که جملات شما برای مخاطبانتان قابل فهم است و درست صحبت کردن و ادای صحیح کلمات شما باعث می شود مخاطبان را جذب سخنرانیتان کنید.
شما برای ارئه یک سخنرانی حرفه ای با شمرده شمرده صحبت کردنتان آرامش و اطمینان خود را به شنونده ها انتقال می دهید و اینگونه شما نفوذ کلام دارید.

  • صحبت کردن با اعتماد به نفس

اگر شنونده های سخنرانی شما لکنتی در زبان شما ببینند و با صدای آرام و غیر واضح مواجه شوند هیچ توقعی نداشته باشید که این شنونده ها را تا پایان سخنرانی خود داشته باشید.
شما باید نسبت به تک تک جملاتی که بیان میکنید اعتماد داشته باشید و به صورت محکم و بدون ضعف سخنرانی خود را ارائه دهید و بتوانید باعث تقویت فن بیان و سخنوری خودتان بشید.

 

  • غرور بیجا و از خودراضی بودنتان را کنار بگذارید

اگر فکر می کنید در فن بیان نمونه هستین و نیاز به کسب مهارت ندارید بدانید که مرتکب اشتباه هستین. همه افراد در هر جایگاهی که هستید باید بدانند بهتر از خودتان باز هم وجود دارد و هیچوقت دست از تلاش برای پیشرفت و تقویت فن بیان و سخنوری شخص خودتان بر ندارید.

 

  • خودتان به جمله هایی که می گویید اعتقاد داشته باشید

چراکه زمانی که شما صحبت های خودتان را باور دارید با یک شور و اشتیاق و باور قلبی آن ها را ادا می کنید که این حس را نیز به شنونده های خود انتقال می دهید.

از صدای خود مراقبت کنید

- نفس عمیق زیاد بکشید

- آب زیاد بخورید و از مصرف نوشیدنی های الکل دار بپرهیزید

-حداقل 7 ساعت در شب بخوابید و استراحت داشته باشید

-زمزمه نکنید چرا که باعث کشیدگی تارهای صوتی تان می شود

-فریاد نزنید چون باعث گره های صوتی و برآمدگی تارهای صوتی می شود.

-و می توان گفت پرستار صدای خود باشید.

 

  • به وضعیت ایستادن، راه رفتن و نشستن خود هنگام سخنرانی دقت کنید

  • حواستان به زیر و بم صداتون باشه

  • برای ارائه سخنرانی در خود آمادگی ایجاد کنید

  • تمرین زیاد داشته باشید

  • سعی کنید آرام و صبور باشید

این تکنیک های تقویت فن بیان و سخنوری بسیار ساده و پرکاربرد هستند و شما می توانید با به کار گیری آن ها خود را به یک سخنران حرفه ای تبدیل کنید.
همچنین می توانید برای مشاهده کلیپ های اموزشی فن بیان و سخنوری به قسمت آموزش های تصویری نیز مراجعه کنید و از کلیپ های آموزشی فن بیان و سخنوری سرکار خانم ستاره پرسون بهره ببرید.

 

منبع : http://setarehporsoon.com/