سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی سایت و بهینه سازی سایت

5 روش برای بالا بردن اعتماد به نفس

    نظر

اعتماد به نفس موضوعی است که حتی روی ظاهر افراد تاثیر می گزارد به گونه ای که وقتی وارد جمعی می شوید به راحتی می توانید تشخیص دهید چه افرادی در این جمع به خودشان مطمئنن و اعتماد به نفس دارند و چه افرادی اصلا اعتماد به نفس ندارند.
این روزها با گسترش ارتباطات و اولویت بالای برقراری ارتباط ماثر بین افراد به خصوص فروشنده و خریدار همه ما نیاز به ایمان به خودمان را داریم چرا که اگر خودمان در مرحله اول از خودمان مطمئن نباشیم و اعتماد به نفس نداشته باشیم پس نمی توانیم نظر باقی افراد را نیز به خودمان معطوف کنیم.

در این مقاله راه هایی برای بالا بردن اعتماد به نفس به شما پیشنهاد می شود که امیدواریم به کار گیری از این راه ها برای شما نیز مفید واقع شود.

با استفاده از این 5 روش اعتماد به نفس خود را بالا ببرید

1. لباس پوشیدن :

همانطور که حتما شما هم شنیده اید لباس نشانه شخصیت شماست، پس در انتخاب لباس مناسب دقت کنید چرا که در برخورد ها اولین چیزی که توسط مخاطب دیده می شود لباس شماست و اگر انتخاب شما در لباستان صحیح باشد قطعا بیانگر حس درونیتان نسبت به خودتان می باشد و بیانگر اعتماد به نفس شماست.

2.مثبت باشید

انرژی شما نسبت به اطرافتان روی شما تاثیر می گزارد و امیدواریم که این اصل برای شما نیز یک باور باشد.
چنانچه شما نسبت به اطراف خود انرژی مثبتی داشته باشید روی رفتار و منشتان تاثیر می گزارد و این انرژی مثبت را به دیگران نیز القا خواهید کرد. پس با داشتن انرژی و طرز فکر مثبت اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید.

 

3. همیشه آماده باشید

شاید با خودتان بگویید همیشه آماده باشید یعنی چه؟
آمادگی بدین معنی است که همه کارهای شما نباید طبق برنامه ریزی و فکر شده باشد چرا که اگر در موقعیت فوری قرار بگیرید قطعا اعتماد به نفس خود را از دست می دهید و تمرکز برای انجام کار خود ندارید.
پس باید سعی کنید مدام در حال آماده باش باشید تا بتوانید در موقعیت های بحرانی و از پیش تعیین نشده نیز از پس خود بر بیایید.

4. سعی کنید در صحبت کردن جسور و جذاب باشید

جسارت و ادب شما در صحبت کردنتان برای مخاطبان شما کاملا قابل شهود می باشد و مخاطبان شما کاملا متوجه این موضوع می شوند که آیا شما در صحبت کردن اعتماد به نفس دارین و یا خیر.

 

5. استفاده درست از زبان بدن

هنگام صحبت کردن استفاده از زبان بدنتان بسیار مهم است. شما اگر می خواهید یک صحبت مفید و یا سخنرانی حرفه ای داشته باشید باید بتوانید جوری صحبت کنید که مخاطبانتان کسل نشوند و با تمرکز به صحبت های شما گوش کنند.
به طور مثال وقتی که سخنرانی دارید و با جمعی صحبت می کنید در یک حالت نمانید.گاهی بلند شوید و بشینید، راه بروید، دستان خود را تکان دهید تا احساس یک نواختی را به مخاطبان خود القا نکنید.

امیدواریم این 5 راه برای افزایش اعتماد به نفس شما کاربردی باشد و با استفاده از این 5 راه بتوانید تمرین کنید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.


مقاله های دیگری نیز در این زمینه در سایت آموزشی فن بیان و سخنوری ستاره پرسون وجود دارد که شاید برای شما مفید باشد